Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Κοιτάζοντας πίσω: καλοκαίρι



Αποφεύγω τα πομπώδη διλήμματα-επιλογές ζωής. Νοιώθω οτι εξωθούν τους πιεσμένους ανθρώπους της σύγχρονης εποχής σε δεσμευτικά πεδία, εκεί όπου το οξυγόνο που διοχετεύεται στον εγκέφαλο λιγοστεύει και, μοιραία, οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι βεβιασμένες. 

Άχρωμοι και άοσμοι ταγοί δίνουν οδηγίες για να σώσουν ήδη καμμένες συνειδήσεις: τους αποφεύγω και επιλέγω τη συναναστροφή με όσους έχουν κάτι ουσιαστικό να μοιραστούν μαζί μου. Προσπαθώ να μη γίνομαι ματαιόδοξος αλλά καθόλου δε με ενοχλεί αν δείχνω κάτι τέτοιο σε επιφανειακούς επισκέπτες της ζωής μου που σήμερα είναι κοντά μου κι αύριο δε θα είναι...

Εν κατακλείδι (κι αυτό νομίζω οτι δεν είναι κατ’ ανάγκη τιμητικό, είναι όμως ειλικρινές) επιλέγω να ζω στο παρελθόν όπου αισθάνομαι οικεία, αν και όχι πάντα ευχάριστα. Προσπαθώ να αποφύγω τις κακοτοπιές ώστε να μην χαρακτηριστώ δεινόσαυρος από μέλη της νέας γενιάς (τα παιδιά μου ας πούμε!), αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα. Προ μηνός, ας πούμε, αγόρασα το νέο CD των Deep Purple (εν έτει 2013 βγάζουν ακόμη CDs!) και μάλιστα απερίφραστα δηλώνω οτι μου αρέσει πολύ...

Κατά την περίοδο των φετεινών μου διακοπών, διέκοψα μια πορεία που εξελισσόταν στενάχωρη και προσέφερα στον εαυτό μου θεατρικές παραστάσεις αρχαίων έργων που βρίσκονταν σε περιοδεία ανά την Ελλάδα. Πάντα επίκαιρα και ψυχοφελή: η τραγωδία Ελένη του Ευριπίδη και η κωμωδία Πλούτος του Αριστοφάνη (μπράβο στο Σαββόπουλο) και αξιώθηκα να προσφέρω στα αγόρια μου το βάφτισμα του πυρός στο Θέατρο της Επιδαύρου. 

Από όλο αυτό το σύντομο οδοιπορικό πήρα ανάσες φρέσκου ζωογόνου αέρα που τις χρειάστηκα για να ανοίξω τα αδίστακτα μπουγιουρντιά της εφορίας που άρχισαν να καταφθάνουν στην οικία μου όταν επέστραψα από τις διακοπές. Κι όχι μόνο αυτό: αισθάνομαι έτοιμος για μια σειρά κρίσιμων δραστηριοτήτων που με περιμένουν το επόμενο τρίμηνο: δεν ανησυχώ λιγότερο για όλα αυτά που με περιμένουν, αλλά αισθάνομαι πιο σταθερό το βηματισμό μου στην επικείμενη πορεία μου.

Κοιτάζω πίσω μου και βλέπω ένα πλούσιο καλοκαίρι σε μια φτωχή περίοδο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: